www stránky Katolického domu v Křižanově

22232425262728
2930

Expedice Bang II., tentokrát v Beskydech

Naše druhá expedice, po "polární" do Březí, byla ryze letní. Rozhodli jsme se poznat kraj Beskyd. Domluvili jsme si výborné počasí a hodně sluníčka, aby se nám dobře šlo. Výlet byl nakonec čtyřdenní.

Každou podobnou expedici je třeba řádně naplánovat. Zázemí našemu plánovacímu večírku poskytli Pazderovi, za což jim patří dík.

Odstartovali jsme vlakem z Křižanovského nádraží v 7:ooh 25.9.2oo9. Plni optimismu a sil jsme nasedli do vlaku a vydali se směr Brno. Po pěti hodinách a třech přestupech jsme vystoupili v Rožnově pod Radhoštěm. Po zorientování se v mapě a určení přesné polohy, jsme vyrazili směr kopec (hora?) Radhošť, poté po hřebenu dál směrem na Pustevny (potkali jsme Radegasta) nad nimiž jsme uvařili večeři, zjistili, co jsme zapomněli vzít (šufánek) a kousek dál v lese pak i přespali. Druhý den jsme doplnili u Partýzánky vodu do našich nevelkých nádrží a dobyli "borůvkový vrch" (Kněhyně). Pak následoval sestup směrem na Horní Čeladnou. Narazili jsme na řeku a důkladně se osvěžili. Pak také pojedli na terase tamního hotýlku, opět doplnili tekutiny a vydali se opět vzhůru vstříc kopci Smrk. Zvolili jsme zkratku (byla to sice kratší a zajímavější, zato výrazně náročnější cesta) - stoupali jsme proti proudu potoka. Tímto manévrem jsme si cestu zkrátili asi o 5km, ale sil moc neušetřili. Přenocovali jsme u (pravděpodobně) myslivny. A brzy ráno, asi v 10:00h, se vydali vstříc třetímu dni. Čekala nás přehrada Šance a nejvyšší vrchol Beskyd Lysá Hora.Zvládli jsme i tuto výzvu. Třetí noc jsme strávili asi 2km pod Lysou směrem na Ostravici. Snědli jsme zbytek jídla a lehkou chůzi na těžkých nohách jsme čtvrtý den došli do Ostravice na vlak. Nazpět jsme jeli přes Ostravu a v devět večer na nás už čekali na nádraží v Křižanově davy rodinných fanoušků.

I naše druhá expedice dopadla úspěšně, i když byla o poznání náročnější, než ta první. Ale myslím, že to stálo za to.

Trocha čísel:

Ujeté km - tam  219km, zpět  274km = 493km

Ujité km - 1 den 15km, 2 den 15km, 3 den 18km, 4 den 6km (Tomáš 14 km) = 54 km (Tomáš 62 km)

Dobyté vrcholy - Radhošť, Kněhyně (Borůvkový vrch), Smrk, Lysá Hora (1323 m.n.m.)